March 11th, 2020

Panama, March, 10th 2020

Dear BSI Community,

During the press conference this evening it was announced by the government that classes are suspended in all schools, public and private, in Panama Norte, Panama Centro (our zone) and San Miguelito until 7 April. It is uncertain if this date is set in stone, so we all need to be prepared in case things change. If this date remains fixed, then for Boston School it would mean a return to school on 13 April after the Spring break. The student led conferences planned for tomorrow, is therefore postponed until further notice.

All teachers will be in school tomorrow to prepare and commence engagement in online learning via iMereb, Google Classroom and in some cases, video conferencing. Please ensure your children have access to a personal device so that they can participate actively in the prepared lessons and the work and projects set by their teachers. They should regularly check their emails, Google Classroom and/or iMereb for instructions from their teachers as they may be required to participate in online lessons via Zoom or the like.

This is an opportunity for us to take advantage of virtual learning, so although not ideal, we need to look on the bright side! It's important to note that we do not want or expect your children to be in front of a computer screen all day. It's crucial that they strike a good balance between working on their devices, reading traditional books, writing in notebooks, having some down time and exercising.

Office staff will also be in school as per usual, so any parents that need to come in for any reason to collect their child's belongings, or make payments, may do so.

We will keep communication open so please check your emails and WhatsApp regularly. We know that this situation will create challenges for many families, in particular in finding child care. This is a time for team work and cooperation. Small (emphasis on small) groups of students can get together and different parents could share the supervision. There are many ways to overcome challenges, we just need to be creative and open-minded!

Thank you for your support and understanding during these extraordinary times.

Warm regards,

Nick Reeves
Head of School

Panamá, 10 de marzo del 2020

Estimada comunidad de BSI:

Durante la conferencia de prensa de esta tarde, el gobierno anunció que las clases se suspenden en todas las escuelas, públicas y privadas, en Panamá Norte, Panamá Centro (nuestra zona) y San Miguelito hasta el 7 de abril. Es incierto si esta fecha se establece "en piedra", por lo que todos debemos estar preparados en caso de que las cosas cambien. Si esta fecha se mantiene fija, para Boston School significaría un regreso a la escuela el 13 de abril después de las vacaciones de primavera. Por lo tanto, las conferencias dirigidas por los estudiantes planificadas para mañana se posponen hasta nuevo aviso.

Todos los maestros estarán en la escuela mañana para preparar y comenzar la participación en el aprendizaje en línea a través de iMereb, Google Classroom y, en algunos casos, videoconferencia. Asegúrese de que sus hijos tengan acceso a un dispositivo personal para que puedan participar activamente en las lecciones preparadas y el trabajo y los proyectos establecidos por sus maestros. Deben revisar regularmente sus correos electrónicos, Google Classroom y/o iMereb para obtener instrucciones de sus maestros, ya que se les puede solicitar que participen en clases en línea a través de Zoom o similar.

Esta es una oportunidad para que aprovechemos el aprendizaje virtual, por lo que, aunque no es ideal, ¡debemos mirar el lado positivo! Es importante tener en cuenta que no queremos ni esperamos que sus hijos estén frente a la pantalla de una computadora todo el día. Es crucial que logren un buen equilibrio entre trabajar en sus dispositivos, leer libros tradicionales, escribir en cuadernos, tener algo de tiempo libre y hacer ejercicio.

El personal de la oficina también estará en la escuela como de costumbre, por lo que cualquier padre que necesite venir por cualquier motivo para recoger las pertenencias de sus hijos o hacer pagos, puede hacerlo.

Mantendremos la comunicación abierta, así que revise sus correos electrónicos y WhatsApp regularmente. Sabemos que esta situación creará desafíos para muchas familias, en particular encontrar cuidado infantil. Este es un momento para el trabajo en equipo y la cooperación. Grupos pequeños (énfasis en pequeños) de estudiantes pueden reunirse y diferentes padres podrían compartir la supervisión. Hay muchas maneras de superar los desafíos, ¡solo necesitamos ser creativos y de mente abierta!

Gracias por su apoyo y comprensión durante estos tiempos extraordinarios.

Un cordial saludo,

Nick Reeves